Entä jos alkaisit tehdä ihan mitä huvittaa

Entä jos alkaisit tehdä ihan mitä huvittaa

tiistai 26. helmikuuta 2013

Toisinaan on tärkeää helliä itseään

Toisinaan on tärkeää helliä itseään, luki eräässä kortissa. Sehän on kanssa niin totta kuin olla ja voi! Toisinaan pitää unohtaa kaikki suorittaminen, tehokkuus, tärkeys, to do listat ja rationaalisuus. Pitää kuunnella itseään, kuunnella miten haluamme tulla hellityksi. Uskon, että tämä on todella tärkeää psyykkisen hyvinvoinnin kannalta, mutta myös fyysisen. 
Minulla on ollut tänään tällainen päivä. Aamulla herättyäni väsytti jotenkin vieläkin tai laiskotti. Otin peiton ja tyynyn sohvalle, aamiaisen sohvapöydälle, laitoin takkaan tulen ja aloin lukemaan erästä kirjaa. Kirja on ollut minulla kesken jo jonkin aikaa, kun sen lukemiseen ei tunnu ikinä löytyvän aikaa. Ajattelin, että luen juuri niin kauan, kuin se hyvältä tuntuu. Jaska-kissakin huomasi tämän ihanan laiskan aamutuokioni ja tuli makaamaan päälleni. Se kehräsi siinä onnellisena. Kissathan osaavat tuon laiskottelun jalon taidon. Se varmasti monesti ihmettelee, että mitä nuo ihmiset turhaan touhottavat, selviäisihän sitä vähemmälläkin. 


Olen normaalisti aika tehokas. Juoksen kiireellä aikataululla tehokkaita lenkkejä. Päiväni on täynnä aikatauluja, ideoita, hoidettavia asioita. Olen terveysintoilija, syön monipuolisesti ja terveellisesti. Välttelen ruuassa rasvoja ja lisäaineita. Tänään leivoin suolaisen ja rasvaisen ranskalaisen piiraan lounaaksi. No hyvä on, olihan siinä lisukkeena salaattia. Sen jälkeen menin lenkille, joka kesti lähes kaksi tuntia. Mukana minulla oli kamera. Voi miten nautinkaan rakkaan harrastukseni opettelusta, kuvasin ja kävelin täysin kiireettömästi. Pysähtelin ja kuvasin seuraavia kuvia kävelylenkilläni. Oletteko muuten huomanneet, että nyt on jo pajunkissoja? Minä en ollut huomannut, kun olin mennyt niin kiireellä ohi. 











Lapset lähtivät treeneihin ja mies treenikuskiksi. Silloin jokaisen itseään kunnioittavan (hemmottelevan) äidin kuuluu avata suklaarasia ja nauttia sieltä muutama huolella valittu konvehti kahvin seuraksi. Because I´m worth it!  Älkää kertoko heille. Suosittelen tällaisia slow life päiviä jokaiselle! Nauttikaa elämästänne ja muistakaa helliä myös itseänne! 








 



  


  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti